Österlen och poolparty – Johanna Kajson
johannakajson

Johanna Kajson

Österlen och poolparty

Hallååå jag kom på att om exakt en vecka så kommer vi nog hem hit till vårt hus med lillebror för första mötet och första natten hemma tillsammans allihopa. Vilken galen tanke!!!

Efter morgondoppet och långfrukost på Mossbylund körde vi på lite utflykter på vägen hem och hittade en nyvaken Charles i trädgården så vi packade om oss lite snabbt och körde iväg på mina kusinbarns kalas… ett poolparty så jag och Charles låg mest i deras pool och flöt omkring hela eftermiddagen och kvällen!Sååå skönt med denna smärtande höggravida kropp i vatten men också att få till massor med bad nu eftersom det blir badförbud från och med torsdag (buhuuuu…. JA det är värt det såklart men ändååå – älskar man att bada så är det lite surt att inte få bada mer i juli och kanske halva augusti….) Jag fick frågan om man kan/bör bada när man är höggravid pga infektionsrisken men min barnmorska har sagt att det är bara att bada på. Kallt, varmt, hav, pool – det är bara att göra det som känns bra och som funkar för en.Nu är vi hemma igen och Rickard nattar Charles medan jag ligger i soffan i pyjamasen och äter jordgubbar med mjölk, mums! En fin-fin lördag med andra ord.

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer
johannakajson

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Sara

    Ser verkligen urmysigt ut! Jag har en fråga ang träning efter snitt. Jag fick mitt andra barn för snart 3månader sedan med snitt. Jag känner tyvärr redan nu att jag har mer problem med ryggen än vad jag haft innan och undrar hur du gjorde för att stärka upp kroppen för att den ska orka med nya livet som mamma. Första barnet var inte med snitt så hade inte liknande problem då men känner nu att magen är mycket mer försvagad denna gången. Kram

    1. johannakajson
      johannakajson

      Jag började med mammamage, sedan när jag fick ok på efterkontrollen att magmuskler gått ihop och knipet var ok så fortsatte jag bygga bålstyrka med klassiska övningar, rygg, mage och armar – finns en app som heter typ Kejsarsnittsguiden som ska ha bra övningar som tips 🙂