Jag sprang 1 mil!!! – Johanna Kajson
johannakajson

Johanna Kajson

Jag sprang 1 mil!!!

Jaaaaaaa, jag har tagit ett personligt rekord och framförallt tagit ett stort mål jg velat nå länge, länge, länge!!!

JAG HAR SPRUNGIT EN MIL!!!

Herregud vad glad och stolt jag är, det var skittufft och vi sprang i skogen mest vilket jag inte är van vid med backar, rötter och ojämnt underlag. Rickard var min dragkrok hela vägen runt, det var en känsla jag fick i helgen tack vare några runt omkring mig som hade gjort inspirerande löprundor. Vissa har lätt för det här med löpning och andra har det tuffare, jag är verkligen en av dem som har det tuffare och får kämpa mig framåt och därför är jag extra glad och stolt att min långsamma träning gett resultat – nu har jag snart sprungit varje vecka i ert helt år i sträck utan uppehåll. Det är också ett personligt mål, oftast 2 gånger i veckan.

Next up i höst – prova springa intervaller, backträning och därmed utmana mig att bara springa 35-40min per distansrunda men att kunna springa fortare. (Det finns inte tid i mitt liv att springa längre runder/mer tid än så per runda nu under småbarnsåren.)

Hur går det för er andra som kämpar på mes löpningen? Heja, heja!

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer
johannakajson

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Malin

    Jag körde på ditt tips och började i januari på tre (!!!) minuter, ökade en minut för varje gång tills jag klarade 5km sen satte jag mål på bättre tempo och sen längre sträcka osv. Igår sprang jag 12km på 68 minuter, har gått ner 22kg (sen förra sommaren) och är liksom en person som "sticker ut och springer en runda lite fort bara" 😃😃 så tusen tusen tack för inspiration 💪🏼💦😻

  2. Frida

    Wow grattis!!! Grymt ju. Är igång men haft allt för lång paus nu… Inte bra 😞 Lite förkylningar o jobb som krockat. Men snart blir det lite semester o då ska jag nog hinna med det. O särskilt när jag plugget drar igång igen i höst!
    😊

  3. Frida

    Wow grattis!!! Grymt ju. Är igång men haft allt för lång paus nu… Inte bra 😞 Lite förkylningar o jobb som krockat. Men snart blir det lite semester o då ska jag nog hinna med det. O särskilt när jag plugget drar igång igen i höst!
    😊

  4. Hanna

    Wow!! Heja dig! Har precis börjat springa, men får så fruktansvärt ont av asfalt 😔 Hur har det funkat för dig? Åkte du och köpte ordentliga skor eller hur började du? Kan du inte skriva ett inlägg om det?! Blir så inspirerad av dig!! 👏🏻👏🏻👏🏻

  5. Johanna

    Grattis!!!!! Tjohhooo vilken härlig känsla! Detta kommer du leva länge på 🙂 Sprang min första mil för 6år sedan, då anmälde jag mig och ett gäng kollegor till Tjurruset. Det var sjukt kul, och framförallt var det en bra morot att träna då jag aldrig sprungit milen innan. Lycka till med fortsättningen, och framförallt – ha kul!

  6. Anonym

    Här är en till som också kommit igång tack vare dig 🙂 Började på 12 min och idag nådde jag mitt delmål på 25 min. Nu är mitt mål att köra två pass i veckan- ett där jag ligger på 25 min och ett där jag fortsätter öka en minut per vecka tills jag når 40 min. Tack för all inspiration och pepp! Utan dig och bloggen är jag övertygad om atr jag inte kommit igång 🙂

  7. Carin

    Är uppe i 25 min, började på 12 min. Nu är jag gravid igen i v11 så kommer hålla mig till 20-25 min i lugnt tempo så länge jag kan. 🙂 Men kommer komma igång snabbare efter denna graviditet än förra gången tack vare dina inlägg om löpning.

  8. Frida

    Jag är äntligen igång tack vare dig! Den absolut smidigaste träningen med en 10 månaderstjej hemma! Tusen tack för inspiration och motivation. Älskar din blogg!
    Kram

  9. Lina

    Grattis! Och hurra! 🙂 Starkt jobbat!

    Bestämde mig i våras för att våga börja springa (har aldrig gjort det förut + astma och lite annat på det). Bland annat efter att jag läst dina blogginlägg om din löpträning (du gav mig motivation). 🙂

    Satte en gräns till 12 min första 2 veckorna. Mer än så skulle jag inte springa (jogga). Det gick vägen även om det var tufft av och till. Så länge jag sprang utan att börja gå, så var jag nöjd.
    Ökade sedan med 1 min för varje runda (gör ca 3 rundor/vecka). Är nu uppe i 45 min, vilket är mitt andra delmål (första målet handlade om att klara 25 min). Härlig känsla!
    Nästa delmål är 60 min. 🙂 Och nu känns 60-minutersmålet överkomligt, även om det är finns perioder då det är riktigt j*vla tungt – men jag tar mig ut ändå. Så länge jag "springer" snabbare än min gånghastighet är jag nöjd.

    För min del handlar löpningen om två saker: att bli stark/uthållig och våga göra något jag förr inte trodde att jag kunde göra. 🙂

  10. Carro

    Snyggt jobbat!!! Vad hade du för upplägg för att komma igång och springa? Springa en viss tid eller springa en viss sträcka?