Johanna Kajson

Nyduschad minsann

Charles sover och jag har tagit en skööön dusch och ska dricka kaffe framför TVn minsann. Jag borde göra mammamage men det är SÅ TRÅKIGT så jag kommer aldrig loss, hur gör ni för att motivera er med såna små tråkiga enkla övningar?
 Min vän Mia påstår att det är kul och några av läsare motiveras av att det är inre styrka. Det borde ju motivera mig som vill träna för att bli stark och inget annat men jag kommer ändå inte loss, det är FÖR tråkigt. Borde få in det som rutin varje morgon eller kväll… Borde, borde, borde…
 
Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!

Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Anonym

    Åh jag vet de är skittråkiga MEN ju fler nivåer man klarar desto mer likt "riktig" träning blir det och därför roligare! För mig funkade det bara om jag bestämde mig för att jag skulle göra det exakt varje dag. Hoppade jag över en dag var det lätt att hoppa över en dag till liksom. Bara gör det varje kväll innan läggdags t.ex.

  2. Sara

    åh vad peppad jag var när jag fixat appen men ack så fort den försvann..! Gjorde första steget hyfsat snabbt men alltså nu, en träning i veckan är typ bra.. Vill så gärna komma i form och i mina gamla kläder, framförallt mina favvojeans, men får nog hitta motivationen nån annan stans än i mamma-mage.. Suck 😁

  3. Anna J

    Kör också Olga likt ovan. Har bara bestämt mig. Tittar på före kort och på dagsfärska bilder och det är motivation nog haha. Jag är helt emot kroppshets med vill känna mig stark igen och det gör att jag tvingar mig de tunga dagarna.
    (Struntade med i andningsövningarna.) I steg 2 använder man pilatesboll och nu är det lite roligare 🙂 Gäller att hitta något som är kul. Kanske mamma-barn yoga?

  4. Emma

    Jag har Olga Rönnbergs bok "Träning för nyblivna mammor". Struntade i de aptråkiga andningsövningarna och gick direkt på de andra övningarna. Lugnt ich försiktigt förstås så man får känna efter i kroppen men det har funkat finfint! Har en liten kille som är prick två veckor äldre än Charles och är också snittad 🙂

    Lycka till! 🙂

  5. Linda

    Nä alltså jag dör tråkighetsdöden av de där övningarna… Var så peppad när jag laddade ner appen men så fort jag testat försvann all motivation. Har börjat träna pilates istället. Typ samma sak men mer pang på och mycket roligare! Hoppas du hittar något sätt som passar dig!

  6. Emelie

    Åh vad jag känner igen mig i det där. Har gjort övningarna några gånger, började i somras men dom är ju såååååå tråkiga. Man vill ju komma i form men jag tänker att det får ta den tid det tar. Fick barn i maj och det tog ju 9 månader att få denna kropp haha så jag tänker att jag inte ska pressa mig att komma tillbaka. Jag tränade typ inget innan mest promenader och nu blir det ju galet många fler promenader så det ser jag som positivt. Jag tycker nämligen inte om att träna tycker det är så tråkigt. Vi får peppa varandra med dom där tråkiga magövningarna! 🙂 min morot är lite att komma i sina gamla kläder känns så onödigt att köpa massa nytt men sen planerar vi att barn nr 2 ska komma ganska tätt så jag lär väl precis kommit i form när det är dags igen.
    Men heja dig och tack för en bra blogg och nu tar vi tag i dom där jäkla magövningarna! 😉 kram