Kvällsyoga – Johanna Kajson
johannakajson

Johanna Kajson

Kvällsyoga

Jag kör ju yoga online (inser att jag nog får avsluta veckoyogan på Tegner nu för det är så olika hur dagsformen är nu på slutet…) så trots smärtan av svullnaden kunde jag genomför lite lindrande gravidyoga här hemma innan. Där är framförallt ryggstärkande övningar men även stretch och lite övningar för att få igång blodcirkulationen i benen, fötterna och händerna vilket ju måste hjälpa mot vätskan och svullnaden tänker jag?
Har ni några fler tips på vad man kan göra för att lindra den smärtsamma svullnaden från vätskan? Dricka mycket vatten, ha stödstrumpor och ha benen/fötterna högre än hjärtat är det jag hittat så här långt… 
Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer
johannakajson

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Lisa

    Undvika salt eftersom det binder vatten… och härda ut. Sista veckorna är tunga som tusan med alla olika krämpor, men snart är det över! Tänker på dig! ❤️

  2. Anonym

    Tråkigt tips men vila funkade för mig.. När jag gick hem från jobbet i vecka 39 och verkligen tog det lugnt så blev det bättre för mig. Men jag letade också efter någon mirakelkur..

    1. johannakajson
      JOHANNA KAJSON

      Jag har vilat ett dygn men får väl testa ett till 🙂 man vill ju att någon ska säga “köp denna kylande salvan – den tar bort smärtan och minskar svullnaden” och att det funkar typ…