Johanna Kajson

Den osminkade sanningen

Gravidyogan på Egen Tid vid Tegner ikväll var skön för kroppen och det var mysigt att få gå med Isabella! Hon har ju verkligen bara några få veckor kvar innan hennes lilla dotter kommer medan jag tänkte hålla på med gravidyoga flera månader nu tills Mr Mini är här för att komma till ro och hitta både balans i mitt inre och sköna stretchställningar! 
 
Isabella hade fotografering hela dagen så hon smet in snygg som attans i sitt smink medan jag låg trött och osminkad på en matta och försökte hitta andningen, phu så osnygg man kan känna sig vissa dagar, haha – här får ni se den osminkade sanningen:
 
 
Nu blir det hemmayoga fortsatt en gång i veckan och sedan denna gravidyoga-klassen en gång i veckan! Bli inte förvånade om ni ser mig sitta och andas igenom ett mantra någonstans flygande en halv meter ovanför marken senare i vår, haha. 
Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!

Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Suss

    Yogan på egen tid hjälpte mig väldigt mycket inför förlossningen. Jag gick hos Heidi, hon var underbar tyckte jag. Är den yogan ni går på baserad på tekniken som lärs ut i boken Föda utan rädsla? För den boken kan jag verkligen rekommendera om du inte har den, mkt lättläst. Finns kanske på bibblan! Vi gick deras förlossningsförberedande kurs också, Den nya tidens profylax: http://www.fodautanradsla.se.
    Kolla och se om det kan vara något för er! Både jag och min man hade stor nytta av tekniken som lärs ut dels via yogan och boken och dels via kursen. Kort beskrivet går tekniken ut på att man använder sig av fyra verktyg: kroppens tyngd, andningen, tankens kraft och rösten/ljudning. Man tänker tuuuung kropp, en tung kropp som inte spänner sig och där man inte glömmer att andas (luuuuugn andning) med ett sinne som ser hur kroppen öppnar sig som en blomma (eller ngt :-)) för att få ut bebisen… Sista verktyget är rösten, ljuda djupt, nästan djuriskt. Inte pipa, spänna sig, hyperventilera etc etc. Jag hade mycket nytta av tankens kraft: att komma ihåg att för varje värk så kommer du närmare ditt barn, värken varar ca 60 sekunder, når sin topp vid 30 och då blir den svagare, sen får du vila. Jag såg det som att jag dök ner i värken och lät den skölja över mig. Ett annat bra tips är att ladda ner en värktimer som du också kan använda som ett verktyg för att hålla koll på värkarna. Jag lyckades faktiskt, med hjälp av föda utan rädsla och yogan, somna mellan varje värk!!!!! Helt sjukt men sant. 🙂

  2. Luddan

    Åh visst är det en mysig yogalokal med de fina takfönstret. Jag var väldigt nöjd med deras yoga, gick några veckor medan kroppen var lite mer böjbar, så skönt att få gå iväg och varva ner lite ibland. Hoppas jag ska komma ihåg lite när det är dags bara. Är sugen på att testa deras mamma-baby yoga i vår också. Ni ser så fräscha och pigga ut båda två. Du är så duktigt som håller igång med träningen också! Investera i sköna träningsbyxor i tid, det gjorde inte jag och så obekvämt när de sitter åt när man tränar även om de känns ok när man prövar rakt upp hemma 😛 Längtar så efter att få komma igång igen och kunna ta långa promenader. Härligt att allt ser bra ut!