Powered by Jasper Roberts - Blog

Tut, tut! Nu kör vi 101 mot LA!

Heeej, Nu har jag låtit chaffören sova ut lite efter gårkvällens margaritas så nu blir det frukost och sen kör vi 101 mot LA med härliga stopp på vägen! Det ryktas om vägkrog i amerikansk stil och en outlet på vägen... Sen stannar vi nog i Santa Barbara inatt vilket ska bli jättemysigt!! Vi hörs ikväll med dagskrönikan!!! (Förhoppningsvis har jag löst datorpriblemet då så jag kan uppdatera de gamla med lite bilder...) Ciao //FrökenKajson

2010-03-29

Heeej!!
Oj vilken fantastisk dag vi haft!! Vi började med en brakfrukost på hotellet (vi snackar nygräddade våfflor, bagels, kaffe, juice, chokladmuffins) och sen plockade vi ut den lilla röda Mustangen och körde längst med staden (upp och ner, upp och ner) för att till slut glida upp på den gigantiska röds Golden Gate... MAFFIG känsla!!! Väl på andra sidan körde vi till olika utsikts ställen och jag tog sisådär 100000 bilder på bron!

Vi fick en promenix i skogen (och naturen luktade helt fantastisk!!!) och hann till och med vanns ner en liten sväng innan det var dags att köra tillbaka och fota lite från andra sidan vid stranden (det blåste huuur mycket som helst!! Brrr) och sen parkera bilen vid hotellet igen.

Sen promenerade vi ner till stan och mötte upp kusinen S och hans trolovade L för en lunch på en uteservering! Härligt! Vi snackade lite om deras tre veckor långa roadtrip som började igår och kanske vi lyckas pricka in vår rutt samtidigt i LAS VEGAS med men det får vi se... Vi sa hejsvej vi ses ikväll till söta paret och tog oss sedan ner till pir31 för lite kaffe MEN det började spöregna så det blev mest en blöt promenad...

Därefter var det dags för ett besök på Alcatraz och vi kollade på fängelset där Al Capone satt och jag måste säga att det var jäkligt intressant! Vi gick en audio tour genom cellerna och jag fick rysningar av både de anställda och fångarna som själva pratat in berättelserna... Jag e glad att vi faktiskt gick!!!! Efter regn kommer sol och vi fick faktiskt lite sol på båtresan och under shoppingen som följde (R shoppade -inte jag!!! Han leder shoppingligan kan jag säga!!! Idag blev det en Ralphe kavaj och en Raphe tröja!! Och han var sååå glad så!) Efter ett snabbt ombyte på hotelle sen mötte vi upp S och L igen för middag och drinks på en mexikansk restaurang inuti en gammal konservgmfabrik!!! Margarita och fajitas var ett faktum!!! Sen blev det vin o snicksnack i deras hotellbsr innan vi tog en taxi hem igen... Imorgon kör vi vidare mot Santa Barbara!!!

Redan två städer avklarade, hjälp vad tiden går fort!!

//FrökenKajson

2010-03-28 Dagskrönikan

Heeeej,
Vi sprang precis rätt in i en Marc Jacobsbutik i vääärldens mysigaste område här i SF (mysigaste staden jag någonsin varit i tror jag!!!) och jag gick lite bananas och shoppade loss!! (igen! Jääääklar vad jag shoppat redan!!!) Armband, ring och en läcker guldväsls blev mitt denna gången, ups!! R hittade badshorts och pikéer! Ups ups ups!!! Idag började vi dagen med en promenad mot stan där jag hittade ett forever21 och köpte ett skärp, lite nagellack och en tröja (var egentligen bara tröjan jag var ute efter då det regnade och jag bara packat ner två tröjer eftersom jag trodde att vi skulle på solsemester!!).

Sen köpte vi travelcard (3dagars för ynka 20dollars!) och därefter tog vi en buss mot Fishermans Wharf där vi promenixade omkring i spöregnet. Turistigt men läckert! Efter en god kopp kaffe gick vi och köpte biljetter till morgondagens utflykt till Alcatraz och sen strosade vi omkring längst vattnet (strosade i regn!!) till slut när vi kände magen kurra så svängde vi in och plockade med oss ett In & Out hamburgare o då slutade det äntligen regna..

Då satte vi oss på en bänk med utsikt över Golden Gate och käkade de magiska hamburgarna för att samla kraft för nästa stora utmaning: att gå upp för en av de brantaste backarna i kulliga SF för att till slut se utsikten över hela staden samt på andra hållet se den legendariska backen Lombard Street! Läckert!! Sen hoppade vi på en Cable Car (vi fick stå på kanten, skit härlig känsla!!!) upp för backarna mot parken Lafayette där utsikten var, om möjligt, ännu mer magisk!! Vi fick dock gå uppför ännu en enormt brant backe (bra yränig även här...) för att komma dit. En liten busstripp senare landade vi i en annan park -nämligen den där vinjetten till Huset Fullt spelades in och vips då var även de söts husen framför näsan på mig! Gulligt!

Men jag måste dock säga att området nedanför Lafayette var det mysigaste!!! Små affärer och charmigt folk, här duckar man rätt reäljt från turisterna! Helt plötsligt hade klockan blivit sex på kvällen och det var dags för oss att ta oss tillbaka till hotellet för ett styrketräningspass och sedan kolla lite på Vänner och softande!... Efter ett varmt och skönt bad (och lite mer TV i morgonrocken) så tog vi en promenix ner i stan och käkade en rejäl köttbit på restaurang som funnits här i SF sen 1908! Nice...

Sen började regna så vi småsprsng tillbaka till hotellet (okej ett litet stopp på Urban Outfitters men jag köpte inget!!!) och nu kollar jag första avsnittet av SATC och R läser dagstidningen! Liiiite jetlaggade så vi unnar oss att ta det lugnt. Imorgonkväll blir det drinks med kusinen S och hans bättre hälft L!